جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

این وبلاگ گروهی سعی میکنه کمکی باشه برای کسانی که مسیر علم و تحصیل را انتخاب کردن و قصد دارن از این طریق دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنن.
...............................................
سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.

آخرش کی شد؟

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ب.ظ

خب از اول تابستون دیگه شروع میکنم به کوب میخونم!

تازه کارام تموم شده، یکم دیگه استراحت کنم بعد از ماه رمضون دیگه شروع میکنم!

بابا وقت زیاااااااده، از شنبه اول صبح بعد از نماز دیگه روزی ده ساعت درس میخونم!

ولش کن ظهر به بعد!

اه بذار ساعت رند بشه  12 بعدش!

یک چایی بخورم خوابم بپره بعدش!!!!

اوووووووووووووه. کشتی مارو! کی دیگه میخوای شروع کنی درس خوندن؟!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

من همیشه اینجورم! شاید بعضیا مثل من باشن. خیلی خوب بلدم خودمو گول بزنم. یعنی هیچ کس تو عالم مثل خودم نتونسته سر خودم کلاه بذاره.

یادمه مهندس میگفت وقتی میخوای شروع کنی به مطالعه یک چایی بریز بخور و بعد شروع کن! یعنی اون چایی رو اول میباس میخوردی! دیگه کار نداشته باش امروز چندمه! ساعت چنده! کی دم خر میافته! بابا ول کن اینارو! شروع کن جون همشیره ابویت! (اینو از پناهیان یاد گرفتم!)

بیاید خودمونو گول نزنیم و چاییمونو زودی بخوریم!

یک موضوع دیگه در مورد " چک لیست" خوندم که بد نیست نگاهی بهش بندازین.

مهدی مالگی نژاد:

بیست و یکم مهرماه که آقای برایان تریسی به ایران آمده بودند ، سمیناری برگزار کردند که من هم در آن شرکت کرده بودم. سخنرانی در چهار جلسه برگزار شد ، در آخرین جلسه ایشان بر روی نکته ی بسیار جالبی تأکید زیاد داشتند و آن اینکه « چک لیست، زندگی مرا متحول کرد » و این تأکید زیاد مرا مطمئن کرد که باید موضوع مهمی در میان باشد. با آنکه گهگاهی از چک لیست استفاده می کردم ولی هیچ گاه تا به این حد حساس نشده بودم ، جالب است بدانید آقای برایان تریسی با آنکه در آستانه ی ۷۰ سالگی خود قرار دارد و ۲ سال پیش هم با سرطان حنجره مبارزه کرده و پیروز شده بود ولی با این حال ایشان در سال چهار کتاب می نویسد که همه جزو لیست کتاب های پرفروش آمازون قرار می گیرد و سالانه صدها سمینار برگزار می کند و فردی است که در سطح بین المللی از اعتبار خاصی برخوردار است و جالب اینکه بسیار خوش قول هم هست و همیشه ناشران کتاب هایش از اینکه سرموقع کتابش را تحویل می دهد احساس رضایت می کنند او می گوید من تمام این نظم و اثر بخشیم را از « چک لیست » دارم ! عجیب است نه ؟! ولی من بعد از سمینار با خودم گفتم اگر برایان تریسی با چنین تأکیدی می گوید « چک لیست زندگی مرا متحول کرد » ، پس باید چیز بسار مهمی باشد و با نگاهی دوباره ، بی درنگ شروع کرد، یک دفترچه سیمی کوچک برای یادداشت به ما داده بودند که من آن را برای چک لیست هایم انتخاب کردم و بعد از سمینار چندین چک لیست برای خودم تهیه کردم و از جمله چک لیست « یک صبح خوب » و مواردی از این دست در آن پیاده سازی کردم.

۱) آیا امروز صبح ساعت ۶ از خواب بیدار شده ام ؟                                            □ بله
۲) آیا روز را با امور معنوی و جملات تأکیدی شروع کرده ام ؟                                □ بله
۳) آیا به مدت ۱۵ دقیقه ورزش صبحگاهی کرده ام ؟                                          □ بله
۴) آیا صبحانه متفاوت با روز قبل خورده ام ؟ ( به جای همیشه نان و پنیر )               □ بله
۵) آیا ۲۰% (۵لقمه ) مصرف نانم را در صبحانه کم کرده ام؟                                 □ بله
۶) آیا ۱۵ دقیقه مانده به ۷ خانه را ترک کرده ام ؟                                              □ بله
۷) آیا رأس ساعت ۷:۰۰  تایم دکتر حسابی ( یادگیری زبان ) را شروع کرده ام؟        □ بله
۸) آیا نوشتن کتابم ( و یا مطالب جی۵لاین ) را رأس ساعت ۷:۳۰ شروع کرده ام ؟   □ بله
۹) آیا کار های حرفه ایم را رأس ساعت ۹ شروع کرده ام ؟                                   □ بله
۱۰) آیا به ازاء انجام تایم دکتر حسابی و « نوشتن » به خودم پاداش فوری
«چای» به خودم داده ام ؟                                                                             □ بله
۱۱ ) ….

خب این چک لیست واقعاً فوق العاده بود، به من کمک کرد نظمی که همیشه دوست داشتم را در زندگی پیاده سازی کنم ، علاوه بر آن همین که می دیدم این مربع های کوچک نازنین با تیک هائی که می زنم دائماً در حال پرشدن هستند حس فوق العاده ای پیدا می کردم، انگار دارم بازی می کنم و حاضر نبودم به هیچ وجه مربعی را تیک نخورده از دست بدهم ، تازه فهمیدم چرا برایان تریسی چنین تأکید داشت که « با چک لیست زندگی من متحول شد ».

یا زهرا

  • دانشجوی ستاره دار

نظرات  (۲)

سلام 
این مشکل تسویف(امروز فردا کردن)کمابیش گریبانگیر همه هست.
 همونطور که میدونین شهید اول در مدت کوتاه زندان که منجر به شهادتش شد، کتاب لمعه را نوشت.یک نفر در آن وضع اسفناک که تا زانو توآب بودن وشرایط بد زندان به فکر نوشتن کتاب میفتد وآن هم چه کتابی...مشکل ازکجاست که ما همیشه در انتظار فرصت "مناسب"به سر میبریم؟علامه طباطبایی از حدود 40سالگی شروع به نوشتن المیزان کردن وبرای نوشتنش در گرمای تابستان قم روزه میگرفتن وموقع مغرب اول به حرم حضرت معصومه (س)میرفتن.بعد می آمدند و شروع به نوشتن میکردند.مشکل ازکجاست که ما در ماه پربرکت رمضان به بهانه روزه درس روتعطیل میکنیم؟وجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ‏ حَرَجٍ ....
آیا واقعا این حق جهاد است؟!
پاسخ:
سلام
ممنون از نظر خوبتون
کافیه انسان خودش و هدفش بزرگ باشه. مثل این افرادی که شما اسم بردین. 
ولی ما بعضیامون هدف نداریم و بعضیا هم هدف داریم ولی انگیزه نیست.
باید ایمان بیاوریم که فرصت زیادی نداریم.


  • شاگرد شهدا
  • سلام 
    انگاری کار این روزای منه..صبح به شب پاس میده و شب به صبح..کلا از دست خودم کلافه ام...تا این که ی آیه از قرآن خوندم که خیلی جالب بود واسم.مفهوم معنی اش این بود که کارها و گرفتاری های روزمره بهانه ای برای ترک جهاد نیست..ولی بازم درست نشدم..چیز جالب دیگه ای که واسم این بود فهمیدم ادعام زیاد شده..خودم را از زمان کنکور کارشناسی معتقد تر میدونستم.ولی زحمتی که اون تابستون میکشیدم قابل مقایسه با الان نیست.
    در مورد چک لیست.خیلی جالب بود نشنیده بودم.من کاری شبیه این را ی چند روز تو فرجه ها ی این ترمم نوشتم..همه کارامو می نوشتم ولی به جای یک گزینه از 10 به خودم نمره می دادم ی چند روزی که انجام دادم فوق العاده بود
    ممنون بابت یادآوری
    خیلی التماس دعا
    یا زهرا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از شما
    اولا باید بگم که نباید ذره ای ناامید بود و باید با نشاط ادامه داد. کم کم مدیریت کرد تا با رسیدن به ماههای نزدیک کنکور دیگه حرف از کم کاری اصلا معنی نداشته باشه. ان شاالله حق جهادتونو ادا میکنین.
    الان که معتقدتر از قبل هستین به مراتب امتحانات الهی هم بیشتر میشه تا برای خدا صافتر شین. یاداوری خیلی خوبه ولی ناامیدی گناه بزرگیه. مطمینا شما خوب پیش میبرین کارتونو.
    ان شاالله چک لیست بندگی هممون پر از تیک های سبز باشه.
    محتاج دعا.حتما
    یا زهرا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی