جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

این وبلاگ گروهی سعی میکنه کمکی باشه برای کسانی که مسیر علم و تحصیل را انتخاب کردن و قصد دارن از این طریق دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنن.
...............................................
سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.

مدیریت زمان(1)

جمعه, ۱۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۳ ق.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

چقدر تا حالا عمر کردین؟10 سال 20 سال 30..50...100

.

 

چه جوری گذشت؟این بار قطعا همه جواب ها یه جوره قدر یک چشم برهم زدن

 

حتما پیش اومده به مرگ فکر کنین بعد به اینکه دستت اون دنیا کوتاهه دیگه بارت همونیه که همراته دیگه شبی که توقبرتنها میشی تو میمونی وعملت ...

    به خودت میای میبینی زنده ای ..خدا هنوز بهت فرصت داده ...

همون موقع به خودت میگی واقعا تمام سرمایه آدم عمرشه (زمانشه)

دیدین توقرآن چقدر کسایی که جهنم میرن التماس میکنن یه بار دیگه خدا بهشون فرصت بده ..اما دیگه اون موقع فقط حسرته که واسه آدم میمونه ...

اما انگار بی ارزش ترین چیزی که برامون وجود داره زمانه ...

بارها پیش اومده برخی از آداب غلط اجتماعی زمان مردم رو به باد میده ..حواسمونم نیست که این حق الناسه ..اون دنیا که کنتور انداخت واسمون اون موقع حالیمون میشه

چقدر زمانمون رو تاحالا هدر دادیم؟

تو این وب گردی و...تیتر های خبری که میزنن ..تو اتوبوس ومتروو.....

به خدا قسم اون موقع که سر صراط دارن باهامون ذره مثقال بدی ها وخوبی هامون رو حساب میکنن به گریه وزاری وگاز زدن زمین میفتیم

صبح تاشب وقتمون رو به بطالت که هیچ به گناه داریم میگذرونیم ..گرده های دوستانه غیر مفید ..همش به غیبت ،تهمت،دروغ....

میان در خونه رو میزنن پاشو بریم یه دوری بزنیم ..کجا بریم دوربزنیم؟تاکی میخوایم دور بزنیم؟ ؟برا چی باید بریم؟....چی قراره به دست بیاریم؟

این آدم بی کار وعلافه ..این هارودورکنین از خودتون

حالا به موقع ان شاالله درمورد دزد های وقت صحبت خواهیم کرد

اگر یه کافری ملحدی سکولاری چیزی هستی نوش جونت برو هرکاری میخوای بکن

 اما اگر مسلمان شیعه ی منتظرهستی اوضاعت فرق میکنه ...

شیعه ی منتظری که وقت براش اهمیت داره که هی میسوزه  ومیگه عمرمون گذشت ونرسیدیم...

آقا امیر مومنان فرمودند:طوری نماز بخون انگار آخرین نماز عمرته ..

از طرفی می فرمایند یه جوری زندگی کن انگار 1000سال دیگه هم میخوای عمرکنی...این 2تا قابل جمعه؟بله که قابل جمع هست.

مااصلا یک سری اعتقادات داریم راجع به برکت زمان که این اساتیدسکولاری که درباره مدیریت زمان کار میکنن مطلقا بهش نمیرسن

لیله القدر خیرمن الف شهر...

همه این مطالب رو بذارین کنار این مطلب که ماهی رو هروقت ازآب بگیری تازست.نگومن دیگه 50 سامه 60سالمه این حرفا به درد جوون ترهامیخوره این خودش فتنه ابلیسه

بگوحتی اگه 1دقیقه از عمرم مونده واسش برنامه دارم

از علامه طباطبایی نقل هست که میفرمایندمن 12سال نجف بودم 12روز تعطیلی داشتم اونم عاشورای هرسال.

اون هم خودتون میدونین آدم تعطیل میکنه کارو... تا به کار مهم تری برسه.

این ره که میرویم...بالاخره باید کاری کرد

همه نسبت به عمرشون مسئولن یک شیعه به طور خاص دربرابر عمر خودش مسئول هست چند برابر باهاش حساب میشه چون از امتیاز ولایت برخورداری

خدا به همسران پیغمبر فرمود گناه کنین 2برابر براتون محاسبه میشه

تو توچشمی ...همون طور که احتمال صعودت زیاده احتمال سقوطت هم زیاده ..زمین مستعده برای کشت میتونی گیاه خوب بکاری یاعلف هرز ...

شهید رجایی نسبت به مسئولیت شیعیان توجیه بودن..وقتی که به وزارت آموزش وپرورش رسیدن گفتن یا من رو20میلیون بار میبرن بهشت یا 20میلیون بار جهنم...چون میدونن اینجا شیعه خانه امام زمان هست ..مسئولیتش خیلی سنگین تره ..

شما میدونین از4مورد سوال میشه اولین موردعمر آدمه..چه کار کردی؟80سال بهت عمر دادم چه جوری گذروندی؟

..

بعد به طور خاص جوانیت رو چه جوری گذروندی؟چرا؟چون بیشترین استعداد رو انسان در زمان جوانی داره حتی برای رسیدن به خدا...انقلاب آقا رسول الله با جوان هابود...بعدش از مال میپرسن ...که ازکجا مالت روکسب کردی چه جوری خرج کردی؟

خدا گواهه وقت نداریم

اگه نرسیم چی؟

زمان قابل بازگشت نیست 

سرمایه ایه که رفته ...زمان متاسفانه چون پیوستگی داره گذرش احساس نمیشه

زمان دزده بی سروصداست

مهم ترین موضوعی که ابلیس روش کار میکنه زمانه

گردوگردوبارگردوت رو میدزده حالیت نمیشه

10دقیقه 10دقیقه عمرت رو میگیره نمیفهمی

زمان قابل معاوضه با هیچ چیز نیست

 ادامه دارد ان شاالله..

پ.ن :متن این پست وپست های بعدی مدیریت زمان براساس سخنرانی استاد رائفی پور هست اما عینا نه .توصیه میکنیم اگر وقتش رودارین این سخنرانی روگوش بدین اصولی وبه درد بخوره واقعا.اما چون خوندن متن سریع تره سعی میکنیم نکات مهمش رو تو وبلاگ قراربدیم ان شاالله .چون صوتش حدودا6ساعته[2تا جلسه 3ساعته] وخوب خیلی طولانیه .این اوایل فقط  روی حساس کردن ذهن روی اتلاف وقت کار شده است.در ادامه دزدهای زمان معرفی می شوند واصول مدیریت زمان توضیح داده می شود.


  • منتظر

نظرات  (۳)

  • پرواز سپید
  • سلام
    من سخنرانی رو گوش کردم قشنگه ولی مطالب کربردیش یکم گسسته مطرح شده طوری که من بخش تئوری سخنرانی یادمه ولی بخش عملی(راهکار های مدیریت زمان) یادم نیت!
    پاسخ:
    سلام  
     منم باهمین مشکل مواجه شدم واسه همین نوشتم و دسته بندیش کردم ان شاالله سعی میکنیم مرتب ودسته بندی شده متنش رو در ادامه بگذاریم.
    ممنون ازهمراهیتون:)
  • پرواز سپید
  • سلام
    خیلی ممنون میشم! اگه خواستید دسته بندی شده ارائه بدید در مرود ماتریس استفان کاوی هم میشه برام تحقیق کنید و توی متنتون جا بدید. این جوری خیلی به من کمک کردید! حتما از مطالبتون استفاده میکنم و هم برای خودم هم برای کسای دیگه مفید خواهد بود. خیلی ممنون
    پاسخ:
    سلام چشم اگراطلاعاتی به دست آوردم حتما.
    ممنون ازشما
  • شاگرد شهدا
  • سلام
    خیلی خوب بود خواهری
    یادمه تابستون بهم گفتید که گوش کنم از اون جایی که من تنبلی کردم باز زحمتش افتاد گردن شما
    خیلی خوبه و اثرگذار
    ممنونم و موفق باشید
    پاسخ:
    سلام آبجی جونم 
    اختیار دارین این چه حرفیه!من خودم هم فراموش کرده بودم نکاتش رو 
    شما هم ان شاالله موفق باشین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی