جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

قال امام العلى(ع): العلم سلطان من وجده صال به و من لم یجده صیل علیه. علم قدرت است هرکس آن را بیابد غلبه پیدا خواهد کرد و هر کس به آن دست نیابد بر او غلبه خواهند کرد. مطالب وبلاگ را در تلگرام دنبال کنید: https://telegram.me/jahadgaraneelm

جهاد علمی

این وبلاگ گروهی سعی میکنه کمکی باشه برای کسانی که مسیر علم و تحصیل را انتخاب کردن و قصد دارن از این طریق دین خود را به انقلاب و شهدا ادا کنن.
...............................................
سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و ما نسل سومی ها هم که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت.

توافق هسته ای

شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه‏ السلام :
لَو عَلِمَ النّاسُ ما فی طَلَبِ العِلمِ‏ لَطَلَبوهُ ولَو بِسَفکِ المُهَجِ وخَوضِ اللُّجَجِ ؛
اگر مردم مى ‏دانستند که علم چه فوایدى دارد ، هر آینه در جستجوى آن بر مى ‏آمدند، گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفاى دریاها فرو روند.
عوالی اللآلی : ۴ / ۶۱ / ۹ منتخب میزان الحکمة : ۳۹۸

این روزها هر جا که باشی حرف از مذاکرات هسته ای هست و توافقی که ممکنه اجرا بشه. از این رو در وبلاگ جهاد علمی که غیرمرتبط با مبحث علم آموزی، آن هم در زمینه مهم و حساس هسته ای نیست، خوبه مطالبی قرار داده بشه.

شهدای هسته ای این علم رو برکت دادن داخل ایران و همه ی مردم به علت سختی هایی که از تحریم های هسته ای کشیدن مالک و سهامدار این علم هستن که اونو از سایر زمینه ها مجزا میکنه و اگر بیشتر فکر کنیم خیلی جالب و عجیب به نظر میرسه.

مسئولین در حال به سرانجام رسوندن یک توافق هستن که در این مطلب خوبه چند نکته رو به همدیگه یادآوری کنیم:

اول از همه شعار ما اطاعت و گوش به فرمان بودن رهبر عزیزمونه و به فرموده ایشون، باید این توافق سیر قانونی خودش رو طی کنه و ان شاالله مسئولین همه جوانب رو در نظر بگیرن و سرانجام کار رضایت خدا و مردم عزیزمون باشه و مراقب حیله دشمنامون باشیم.

جدا از جنبه های خوب توافق و مزایایی که توافق ممکنه داشته باشه که ما هم منکرش نیستیم باید دور از هر طرز فکر و گرایشی این رو قبول کنیم که چند تا کشور زورگو قصد دارنکشور و مردم ایران رو در آموختن یک دانش و فناوری محدود کنند و اگر 30 سال دیگه بهش کسی فکر کنه، زشتی و بی شرمانه بودنش دیوونش می کنه!!! پس نباید یادمون بره این موضوع و از اون نباید راحت بگذریم!

چه خوب و باارزشه که همه کسانی که در مرتبط با هسته ای کار میکنن ذره ای سست و ناامید نشن و ادامه و تلاش خودشون رو جهاد در راه خدا بدونن. وبلاگ جهاد علمی این خواستشه و دوست داره به همه افراد امید خدا رو بده.

وبلاگ جهاد علمی هم هر کار و تلاشی رو که موجب سربلندی این مملکت اسلامی بشه جهاد در راه خدا میدونه تا در راه خدا و دفاع از مظلومین جهان صرف بشه.

وقتی مطلبو شروع کردم متن توافق نامه هم جلوام بود و قصد داشتم اشاره ای به جملاتش داشته باشم. مثلا این جمله (( ایران ظرفیت غنی‏ سازی خود در نظنز را حداکثر تا ظرفیت غنی‏ سازی اورانیوم تعداد 5060 سانتریفیوژ IR-1 نصب شده نگه خواهد داشت. سانتریفیوژهای اضافی و زیرساخت‏ های غنی ‏سازی مربوطه در نطنز تحت نظارت مستمر آژانس به نحو مشروح در پیوست 1 انبار خواهد شد. ))!!!

میخواستم بگم که اون فعل " انبار خواهد شد" چطور حرص آم رو باید دربیاره!(همون ماشین هایی که شهید احمدی روشن با چه مشکلی ساختشون). میخواستم بگم 5060 تا سانتریفیوژ IR-1 یعنی چی و چطور باید یاد نخود سیاه بیافتیم! ولی دعا میکنیم و امید داریم که خدای بزرگ مثله همیشه لطفشو شامل این مردم کنه و زندگی هاشونو رونق بیشتری بده و کاری کنه این رو کامل درک کنیم که سعادتمون گوش دادن به صدای نازنین رهبرمونه. 

این آقا واقعا کارش درسته بخدا

واقعیتش اینه که خیلی ها نظر میدن و انتقاد میکنن و خوشحال میشن و ناراحت میشن در مورد این توافق. ولی هممون بدونیم که راه درست برخورد کردن و درست تعصب نشون دادن به اون، طوری که خدا ازمون راضی باشه چیزی نیست جز راه رهبر بزرگمون.

معیارمونو بذاریم حرف آقا مطمئنا اشتباه نخواهیم کرد.

یا حق

 

  • دانشجوی ستاره دار

نظرات  (۴)

 دانشجو عزیز عیدت مبارک
پاسخ:
سلام
عید شما هم مبارک

  • شاگرد شهدا
  • سلام
    واقعا خدا رو هزاران مرتبه شکر که نعمت رهبری داریم..تخصصی در این رشته ندارم بالطبع کمتراز شما متوجه میشوم..ولی بعضی چیزها بیشتر از خود نتیجه دادن یا ندادن اذیت کننده بود..یکی از اون ها این بود.یک سری افراد فقط اسم رابطه با آمریکا اومد. یادشون رفت سابقه درخشان.و حتی توافق را هم چیزی متوجه نشدند.ولی چه جشنی گرفتند...بعضی حاشیه ها دردش خیلی بیشتر بود..بی بصیرتی و..
    این که برای یک سری از بچه های مذهبی اصلا مهم نیست و اسمش رو میذارن بحث سیاسی و...
    خدا فرماندهمان را حفظ کند...
    یا زهرا
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از نظرتون
    الهم احفظ امامناالخامنه ای
    وقتی ازشون میپرسم که متن توافق رو خوندین که این جور موضع میگیرین؟ جواب میدن نه! بعضی ها هم بدون در نظر گرفتن مصالح کشور، دنبال جناح خودشون هستن. بعضی ها کورکورانه دفاع میکنن ازش تا بگن ما موفقیم و کاربلد و بعضی ها هم به شدت میکوبن متن توافق را تا حزب خودشونو مطرح کنن. واقعا آقامون خیلی مظلومه! اگر ده دقیقه نباشن، مسئولین کشور همو میخورن!
    درسته. چرا نباید بحث کنیم؟ همه مباحث به هم گره خوردن و آینده خودمون و کشور رو میسازن.
    فقط به نظر من باید مثله رهبرمون مصلحت اندیش باشیم و هر حرفی میزنیم بهش فکر کنیم.
    ممنون بازم
    یا زهرا
    سلام
    همونطور که مستحضر هستین این  حدیث رو شما از آقاامام صادق(ع)نقل فرمودین وبنده از آقا امام سجاد(ع) .از اون روز که این پست روگذاشتید تاحالا درگیر بودم بدونم کدوم درسته؟ چون من عینا حدیث رو از کتاب وارد متن کرده بودم.منبعی هم که شما معرفی کردین معتبر بود.تا اینکه با یک کارشناس حدیث مشورت کردم وایشون توضیح دادن که هردو حدیث درست هست وهردو معصوم آن را نقل فرموده اند.
    شما کاملا درست میفرمایین.معیارمونو بذاریم حرف آقا مطمئنا اشتباه نخواهیم کرد.
    ممنون از تذکر به جاتون. 
    پاسخ:
    سلام
    ممنون ازتون

  • سرباز گمنام
  • خسته نباشی آقا جان
    این همه سال رهبری ما را کردی، هر جا فتنه ای هست، هر زخم زبانی هست،هر شلاق روزگاری هست، هر تازیانه ی ستمی هست،ما دلمان فقط به شما خوش است وآن دست جانباز شما که بر سر ماست و بوی کف العباس میدهد و هر جا کم می اوریم همین که میبینیم شما رهبر مایی ارام میشویم ...
    کاش آقا شما هم راضی باشی از ما و در ما لیاقت سربازی ببینی...
    آقا شما فرمانده کل قوا هستی و ما به این سربازی افتخار می کنیم 
    اللهم احفظ قاعدنا الامام الخامنه ای
    پاسخ:
    فدای سید علی
    این اقای خوب ماست. نور وجودش میبینین چقدر زیاده? حالا به این فکر کنین که گل نرگس بیاد!!! ایشون دیگه کی هستن?!!!
    اللهم عجل لولیک الفرج

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی